dissabte, de novembre 17, 2012

Votar des del Japó

No diguis blat fins que no sigui al sac i ben lligat!
No dic blat però ahir van arribar les paperetes per votar, això vol dir que sóc a mig camí, ara haig de triar si vull enviar-les per correu o personar-me a l'ambaixada espanyola. Potser triaré la segona opció, les darreres vegades que he votat per correu només un cop m'han tornat els diners del certificat, això vol dir dues coses, que no s'ha tramitat bé, i no he votat, o que s'han penjat per tornar-me els diners, espero que només s'hagin penjat.
Així doncs, per assegurar-me que voto, aniré a l'ambaixada i em passejaré una mica. Ara només cal saber a qui votar, i aquest cop tinc el cor dividit entre l'ERC de Junqueras i Solidaritat. Algú en vol parlar?

14 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola! Jo tinc clar que prestare el meu vot al President Mas per a que faci el que ha de fer, convocar el referendum. Pero entenc als que no volen fer-ho i llavors t'aconsello que votis ERC ja que SI no entrara al Parlament i series un vot indepe llençat a la paperera (amb tot el que t'ha costat aconseguir poder votar). Es la meva opinio.

Bernat Agullo ha dit...

Solidaritat potser queda fora, fent perdre força al conjunt independentista -- jo tb votare CiU pq convoqui el referendum amb la maxima força. Despres ja hi tornare a pensar

maria ha dit...

Em passa el mateix que els teus companys anteriors. En principi el meu vot era pel SI però ara veig que seria un vot inútil. Ara estic entre ERC o Ciu. Buf!

Sergi ha dit...

Primerament, felicitar-te per poder votar, que no és poc. Ara esperem que la resta del procés es faci sense problemes.

Respecte al vot, és teu i només teu, però les opcions que tens sobre la taula deixen molt clar el que vols. És una llàstima que tothom consideri que SI no entrarà, i que per tant no val la pena votar-los. És el peix que es mossega la cua. De totes maneres, a mi personalment el seu discurs no m'acaba de convèncer, tenen punts bons, però no sé si es podria tirar endavant. ERC sempre m'ha semblat una alternativa sòlida, si no torna a caure en la pujada de fums dels seus líders anteriors, pot tenir molt a dir. I això espero.

Anònim ha dit...

si no pots votar tranquil, si vols jo voto dos vegades xD

Anònim ha dit...

Uff noi, quina pregunta ...

Jo quasi que t'aconsellaria votar ERC per un tema de votar al partit més gran.

Ara que, si vols que et digue la veritat, ni ERC ni Solidaritat es mereixen que els votem ... i mira que em sap greu dir-ho perquè només he votat per aquests partits en tota ma vida (fa 20 anys al meu poble votàvem 20 persones per ERC ... mentre que ara ja fa 3 legislatures que manen a l'Ajuntament).

No es mereixen el vot pel que van fer de no anar junts a aquestes eleccions ... i m'és ben igual qui té la culpa (de fet, no entro ni a valorar-ho ... ni ho sé, ni ho vull saber, ni m'importa)
Jo només sé que, entre la dispersió de vot entre aquests dos partits (i la CUP, uns altres que també trobo que s'haguessin hagut de coaligar amb algú) i la famosa llei de Hondt perdrem quatre o cinc escons independentistes que aniran a parar a Ciudadanos.
Si els partits independentistes haguessin tingut visió d'Estat (no de país, no, sinó d'ESTAT) i de la HISTÒRIA, s'haurien presentat junts i el dia 26 assoliríem més de 100 escons independentistes al Parlament ... no dos terços no ... més de 100.

Vaig mirar-me els resultats de les eleccions del 2010 i, sumant els percentatges de vot de ERC, Solidaritat i Reagrupament en algunes demarcacions superaves a la segona força més votada.

Salutacions des de l'Aldea

Carquinyol ha dit...

Jo estic com tu però entre ERC i CUP :(

I és que ho sento per SI, però jo a l'Uriel Bertran no l'aguanto !!

Marc ha dit...

Si no votes CiU o ERC, potser no hi torni a haver-hi eleccions catalanes.
(El Marc de Tokio)

Anònim ha dit...

Jo ho tinc ben clar. La CUP.

Llàstima que no van fer una candidatura unitària dels tres partits, però ja no serveix de res lamentar-ho.

Assumpta ha dit...

Sense cap mena de dubtes: JUNQUERAS.

Aquestes eleccions no són com les demés, no ens podem permetre que cap vot sobiranista vagi a la paperera i SI hi ha moltes enquestes que els deixen fora.

Ara és el moment de fer vot útil. Sí, ja sé que això no sona bé, però estem davant una oportunitat històrica única i el sistema de repartiment de vots de la Llei electoral (La Llei d'Hondt) afavoreix als partits majoritaris.

Jo votaré CiU... estic contenta que en Mas hagi fet el pas que ha fet, m'ha tornat la il·lusió en moltes coses i estic súper orgullosa de veure com defensa el dret dels catalans a decidir.

No sé si vas poder veure el debat electoral ahir per TV3. En Mas i en Junqueras estaven molt per amunt de la resta. És que no hi ha color.

Per això, com sé que votar a en Mas ni t'ho planteges, jo votaria en Junqueras i a veure si aconsegueix ser la segona força més votada i, com ell mateix diu: T'imagines PRESIDENT i CAP DE L'OPOSICIÓ treballant junts per la independència? Jo sí que m'ho imagino. I m'agrada, m'agrada molt.

Votant partits com SI t'arrisques a que el teu vot no serveixi per res i quedin fora del Parlament i, de retruc, possibilites que el PP fos la segona força més votada... i això sí que seria HORRIBLE.

Si ERC està entre les teves opcions, no ho pensis més i vota'ls!! ;-))

Carme Rosanas ha dit...

Totalment d'acord amb el discurs de l'Assumpta.

Vota Junqueras, m'encantaria que fossin la segona força. Mas i Junqueras poden fe r un tandem fort!

Anònim ha dit...

Discrepo amb els qui voleu votar CIU. No són cap garantia de res, només del fet que si assoleixen la majoria absoluta, només miraran de pactar amb Espanya. Sembla que no tinguem memòria.

Tenim tres opcions ERC, SI i CUP. Aquí, que cada u triï. Però si us plau, no voteu CIU. Ens hi juguem molt!

Assumpta ha dit...

Anònim... t'oblides que qui està fent els primers passos és CiU...

D'ERC també podríem recordar un regalet anomenat Montilla.

Però jo crec que no es tracta de tirar-se passats errors pel cap, que això jo fem massa sovint els catalans, es tracta D'UNIR FORCES... Per tant, si no us agrada CiU, voteu ERC, però voteu partits forts!!!

Joel ha dit...

Jo votaré ERC, és la garantia perquè en Mas (si no aconsegueix majoria absoluta) no es desvii del camí, a més ERC té un discurs social molt més elaborat que SI, a més de que m'encanta en Junqueras