dilluns, de maig 28, 2012

Kyary Pamyu Pamyu

Fa unes setmanes us vaig parlar de Kyaru Pamyu Pamyu en una entrada titulada Pestanyes, pestanyes. Kyaru Pamyu Pamyu és un personatge que ha sorgit recentment a l'escena de la cultura popular japonesa i ja és una de les més influents pel que fa a noves tendències.

Malgrat que el seu nom artístic és Caroline Charonplop Kyary Pamyu Pamuy, el seu nom veritable és Kiriko Takemura i només té 19 anys, va començar com a blocaire de moda especialitzada en la zona de Harajuku a Tòquio, arran del seu èxit com a "trend hunter" es va convertir en una creadora de tendència i va esdevenir model. Ara fa poc va gravar un àlbum produït per Nakata Yasukata ( Capsule ) el mateix productor de Perfume, un músic especialitzat en música pop-electrònica.
L'àlbum titula Pamyu Pamyu Revolution i el seu Single PonPonPon, han estat un èxit, sobretot gràcies a la direcció artística de Matsuda Sebastian que va crear un vídeo inspirat en la psicodèlia de l'estil de la subcultura "Decora" el "Kawaii" afegint una mica d'estil Retro-Pop 60-70's. Aquest vídeo va provocar una campanya viral a través del YouTube amb més de 2,700.000 visites!

A la seva curta edat, recordo que només té 19 anys ja ha demostrat tenir un gran sentit del negoci convertint-se ella mateixa en un producte de consum, també ha creat una empresa de fabrica pestanyes postisses, "Harajuku Doll Eyelashes by Eyemazing x Kyary", complement indispensable per a qualsevol noia de Harajuku.

A la imatge de l'esquerra un exemple de Decora Fashion, fent us de joguines i esponges de bany per crear un vestit. Kyaru juga amb l'ambigüetat del "Kawaii", és una nina,  i el "frikisme" del rar, com es pot veure en la imatge de la dreta on li raja sang del nas.

El seu èxit com a model la portat a ser portada de revistes de tendència com Kera! o Zipper, publicacions especialitzades en l'estil de moda del barri de Harajuku, la capital mundial de la cultura "Kawaii".

És com una nina de plàstic barata sortida d'una botiga de "Tot a cent" però amb la sensació que estàs observant quelcom d'extraorinari, l'ús dels objectes més vulgars per crear quelcom d'especial amb una estètica molt original.

Aquesta imatge és del seu Single, Candy, Candy. No és una nina?

Gominoles, feltre i objectes de colors llampants, aquest és l'estil que triomfa al Japó de 2012.

...I la ciutat està envaïda per la seva imatge.

2 comentaris:

Claire ha dit...

No sabia la història d'aquesta dona! És curiós tot aquest món!
La foto amb la sang rajant del nas és brutal! jajaja L'he mirat dos cops perquè no sabia si era un error... jejeje

Quan torni al Japó ja m'hi fixaré si veig coses d'ella!

tobuushi ha dit...

Claire.
Dona? Nena diria jo, és una canya i ara surt fins a la sopa ( de miso és clar )