dissabte, d’octubre 03, 2009

Decepció personal, indiferència col.lectiva

Aquest matí m'he llevat amb la mala notícia que el meu país no ha estat seleccionat per organitzar el Jocs Olímpics del 2016.
Enhorabona per Rio de Janeiro. El discurs del President Lula va ser, de llarg, el millor de tots, un discurs ple d'esperança i que demanava justícia.
Em sap greu, per la meva ciutat, Tòquio. Tenia l'esperança que l'organització dels Jocs reactivés la ciutat, i la pintés de colors. Fa massa temps que és grisa i està massa adormida.

Me n'alegro que Madrid no hagi estat seleccionada, així no tindran una altre excusa per avocar cabassos de diners a la capital imperial i hauran de buscar altres trampes per tapar la corrupció i els dèficits de Florentino Pérez a qui se li havia promès la realització de les obres olímpiques.
Fa gràcia veure com els espanyols modèlics Gasol i Nadal no van acompanyar la delegació madrilenya, que potser s'oloraven la derrota?

Al Japó, però la societat era totalment indiferent al tema malgrat els 1,500 milions de yens invertits en la campanya, la ciutat tenia molt poc suport social, només el 55,5% , malgrat l'esperit esportiu dels meus conciutadans. Tòquio va ser imposada per comitè olímpic japonès en detriment de Kyushu, una ciutat del sud-oest del país. Potser perquè van pensar que Kyushu era massa desconeguda, amb raó. Val a dir que la premsa n'ha fet un seguiment, però que no hi havia gernacions esperant el veredicte en places palauenques. Per cert m'ha semblat que els madrilenys eren a la Plaza de Oriente. Ostres, com en temps de Franco!
En tot cas felicitats Rio i, Samba!

4 comentaris:

maria ha dit...

Em sap greu per Tòoquio i Chicago, però per madrid no me'n sap gens.
Visca Rio!

Anònim ha dit...

He arribat a aquest bloc per casualitat. No m'agraden els errors lingüistics i per tant te n'assenyalaré un: "hagi no tindran una altre excusa" hauria de ser "així no tindran una altra excusa". Tot i que no em caus gens bé perquè la teva obsessió antiespanyola em sembla malaltissa i indistingible de la xenofòbia, espero que això et serveixi per escriure millor la teva pròpia llengua.

tobuushi ha dit...

Anònim: Normalment la gent que fa comentaris aquest bloc dona la cara. Però això és el que està bé de Internet no? Poder llençar la pedra i amagar la ma.
T'agraeixo molt la correcció ortografica, el cert que que hauria de tenir més cura quan escric, vaig massa ràpid i vull dir moltes coses. I podes vegades repasso el que he escrit. Em passa amb totes les llengües que parlo. De fet aquest és un dels motius pels quals vaig començar a escriure un blog.

Tinc una obsessió antiespanyola? Sí! I la tindré fins que el meu país sigui lliure.

tobuushi ha dit...

Per cert "Anòmin" deus tenir molta feina enviant cartes a TV3, ells en teoria són professionals i tenen correctors. Però destrossen la llengua dia sí, dia també.