dimecres, d’abril 15, 2009

Paga tu mateix

L'altre dia vaig anar al supermercat d'aprop de casa després d'unes setmanes de no haver-hi anat, i em vaig trobar aquesta màquina.
És una caixa automàtica de pagament. Em va sorprendre car no veig quin sistema de seguretat ha de tenir per evitar que algú es faci el murri i marxi sense pagar tot el que ha comprat. Però és clar som al Japó, on el concepte murri no existeix i la majoria de la població respecta la llei, o no se'ls passa pel cap no pagar. Hi ha petits furts, és clar, com a tota arreu, i vigilants camuflats, però dubto que la situació sigui tan greu com a Catalunya.

Aquestes caixes van molt bé per estalviar cues, sobretot si has comprat poques coses, com ara algun menjar preparat, o alguna beguda, en casos de compres de més volum prefereixo les caixeres que et van posant els productes ordenadament dins la bossa de manera molt metòdica i eficient, per acabar amb una reverència, que voleu, m'agrada que em facin reverències, em fa sentir com un noble samurai.

Tornant a les màquines, malgrat que semblen complexes, el seu ús és prou fàcil, només cal seguir les instruccions de la pantalla tàctil, com si es tractés d'un Servi-Caixa, a més les instruccions les pots triar en anglès, pels que llegim pocs kanji és de gran ajuda. La forma de pagament es variada, es pot pagar amb tarjeta de crèdit, efectiu, tarjeta del tren de prepagament, del súper i fins hi tot amb el mòbil. En un país on tothom paga "bitllo-bitllo" és un gran que, no us penseu.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

A Barcelona a FNAC, IKEA i altres també hi es desde fa més de un mes. I tampoc hi ha molta seguretat, l'únic que hi ha és una persona cada 4 màquines d'aquestes que t'imprimeix el rebut per que el signis i ell els guarda.

Salut!

tobuushi ha dit...

El meu company americà que vivia a Reno ( Nevada ) m'ha dit que allí també fa temps que funcionen, però van a pes, primer has de pesar en contingut que ha de coincidir amb la informació al codi de barres dels productes, també hi ha un guàrdia per cada 4 màquines.
Sembla ser que he descobert la sopa d'all ;)