dilluns, d’abril 20, 2009

Bombers americans

Fa unes setmanes, en una visita a Yokohama, vam visitar una zona controlada per una base militar americana, em va sorprendre molt veure que hi havia amples extensions de terreny en mig de la ciutat que pertanyien als EUA, reixes altes i cartells avisaven de la prohibició d'entrar dins l'àrea. Un tros d'America al bell mig del Japó.
Una alta cosa que em va sorprendre és el cos de bombers de la US Navy ( Marina Americana ), de fets els bombers eren japonesos però els vehicles tenien matrícula militar americana, i fins hi tot hi havia models de camió portats des dels EUA.
Val a dir que hi una forta presència militar americana a la prefectura de Kanagawa, sobretot a la ciutat d'Ebina, on es veuen passar avions i helicòpters a tot hora. Suposo que ens defensen del Nord Coreans, o així ho espero.

Lluny d'aquí a les illes d'Okinawa, els americans tenen previst tornar a casa, hi ha molta pressió per part dels habitants de l'arxipèlag encapçalada pel seu prefecte, però la pregunta és, de que viuran tots els negocis que tenen com a clients els soldats de l'Oncle Sam?

Durant el meu primer any al país, vaig assistir a un festival cultura d'una petita universitat local, The Sophia Unisersity, havien muntat un espectacle musical al gimnàs que fa, tot sovint, de sala d'actes, teatre, o dormitori d'emergència, em vaig adonar que tot l'equip de megafonia era dels Marines estacionats a la zona, els vaig veure carregar el material en grans camions caqui amb el US a les lones.
Gran altaveus, micròfons, focus, taules de so, etc. El primer que vaig pensar va ser com era que els Marines tenien tot aquell material.
Eren èpoques de Bush i el mal rotllo, i no vaig pensar que els estudiants de la universitat havien tingut molta sort de que "les forces d'ocupació" els deixessin tot aquell material de franc, però ara, passat un temps, ja no els veig tant malament ni em fan tanta nosa.
L'altre dia, en veure la caserna de bombers, no vaig poder evitar sentir una certa gratitud al terrible "Papu", l'enemic yankee.