dissabte, de febrer 02, 2008

L'esmorzar

Potser us heu preguntat què mengen els japonsesos per esmorzar, haig de dir que l'esmorzar de casa no és el típic esmorzar ortodox japonès però, moltes de les coses que mengem no són gaire habituals a Catalunya, si més no.

1. Misoshiro, sopa de miso. El miso és una pasta semblant en textura a la mantega de cacauet, està fet de fermentar soja, ordi i arròs i macerat amb sal de mar. El miso s'afeixeix com a condiment com qui posa un parell de pastilles de Gallina Blanca. Aquesta sopa és de bolets i tofu, el tofu és un mató de llet de soja.

2. Iogurt de banana.

3. Llet, els japonesos no veuen tanta llet com nosaltres però en tenen de molt bona sobretot a l'illa de Hokkaido.

4. L'Aya no pot sobreviure sense el seu iogurt amb kiwi, jo li barrejo amb altres coses perquè no mengi sempre el mateix, aquest cop li he posat extracte de pruna.

5. Tofu fregit, el tofu es menja de moltes maneres, aquest és fregit i a la pasta li han afegit alguns vegetals. Escalfat al grill i amanit amb salsa de soja és molt bo.

6. Arròs amb mekabu, natou i goma. El mekabu és un alga molt mocosa, el natou és soja fermentada que té gust de florit i una textura també mocosa "neba, neba", la goma és el sèsam, tot això s'amaneix amb una salsa semblant a la de soja però feta de bonítol fumat. La majoria d'estrangers no ens ho podem menjar, però als japonesos els agrada molt. I diuen que és molt sa, potser si que per això viuen tants anys.

7. Arròs amanit amb crema de sèsam, això m'ho menjo jo i els japonesos es pensen que estic boig, però la crema de sèsam és boníssima, clar que es per les amanides d'enciam o pels bròquil, però jo en poso a tot arreu.

8. Mochi amb formatge gratinat, el mochi, ja us ho he explicat és una pasta feta arròs de textura gomosa que es menja molt a l'hivern.

Bé, espero que us hagi agradat i bon profit!

4 comentaris:

Carquinyol ha dit...

ups... just ho he llegit quan anava a esmorzar i, la veritat, m'ho hagués crispat tot sense pensar-m'ho.

Per cert, el meu esmorzar és suc, entrepà de fuet, té i melindros.

tobuushi ha dit...

Suques els melindros al te? Perquè això seria molt "british"...

Anònim ha dit...

La crema de sèsam es allò tant bo que m'has dut mes d'un cop de color clar amb vinagre si es això també me la poso a tot arreu es molt bona ho has provat amb patates fregides?

teta

tobuushi ha dit...

Efectivament Elisenda, és diu goma dressing, és aquesta salsa que t'agrada tant. Encara no l'he provat amb patates fregides, de fet no en mengem gaire de patates.