diumenge, de març 04, 2007

Hina Matsuri, la festa de les nenes

El passat dissabte 3 de març es va celebrar el Hina Matsuri, es tracta del festival de les nenes, no es fa gran cosa, és una festa bàsicament familiar. Però tanmateix molt bonica.
Durant el Hina Matsuri es demana que les nenes creixin sanes i que "trobin" un bon marit, es decoren les cases amb unes nines molt maques que representen un Príncep i una princesa el dia de la boda, algunes d'aquestes nines van acompanyades per servents, musics, dames de la cort, soldats, i molts regals, tots de fusta o porcellana, abillats amb robes fines de kimonos brodats.
Les de l'Aya només són la parella, però realitzada per un famós artesà, els cabells són humans i els vestits brodats de seda, un petit tresor familiar.
Durant aquest mes la família ferira presents a les figuretes, entre ells pastissets d'arròs "mochi" i altres menges dolces.
A mi sempre m'ha semblat una mena de Pessebre, de fet hi ha un poble on nens i nenes es disfressen de nines com les que veureu.
El dissabte al vespre es prepara "sushi", però no el típic "sashimi" de peix cru que esteu acostumats a veure, el "sushi" es prepara amb arròs perfumat amb vinagre i sucre en un vol de fusta molt gran on s'hi barregen el ingredients, normalment, pastanaga confitada, bolets, truita, bambú, nap, gingebre, tot confitat. Sembla més una amanida que una altre cosa.
Per postres ens mengem els dolços que fins ara guarnien les figures, pastissos d'arròs farcits de melmelada de mongetes, o maduixes, per exemple.
M'imagino que algú amb nom de pastis ens dirà que darrerament només parlo de menjar, però que hi farem, cada festivitat japonesa va acompanyada del seu ritual gastronòmic, perquè malgrat el que molts puguin pensar, al Japó es menja molt i molt bo.

Aquestes són les nines de la germana petita de l'Aya la Yu, estan assegudes com es costum,


Aquestes són les de l'Aya, estan dretes, cosa que les fa molt rares i especials,


Aquestes són les neves que es va comprar la meva sogre per ella mateixa, coses que fa de vegades...(no us ho he dit però és tradició que l'àvia materna regali les nines a la neta),

Jo no me'n podia estar i he fet el meu propi muntatge, això si amb els meus habituals Bearbricks, la bola rosa és un pastisset d'arròs perfumat amb flor de cirerer (Sakura), i farcit de la mateixa flor, té un sabor si més no curiós, un pèl salat però bo.


Aquests són d'una escola, els ha fet la mainada de 5 anys, en paper de colors, i cartrons de paper de vàter,


Aquests són fets el paper japonès (washi) utilitzant una tècnica japonesa de papiroflexia que es diu origami,


Unes de molt antigues exposades al Centre Cívic del barri de Shibusawa, al meu poble, Hadano,


al mateix centre, la Hime-sama, princesa, i...


...l'Ouji-sama, el príncep,...


L'envel.lat de color vermell i blanc es posa sempre que hi ha una festivitat,


Per últim unes fetes per canalla molt petita amb l'ajudes dels papes, que no deixen de ser bonics.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

ehemmm... "M'imagino que algú amb nom de pastis ens dirà que darrerament només parlo de menjar". No se de qui parles... en tot cas, jo no tinc nom de pastís :P

En tot cas, aquella persona té raó, sembla que parles molt de menjar darrerament no ? hehehe

Les figueretes són precioses.

Per cert, avui he llegit una nova incontinència del teu heroi favorit darrerament.

No deixis de donar un cop d'ull als comentaris.

tobuushi ha dit...

ups! jo ho relacionava mes amb els carquinyolis, he, he...

De fet Japo ja temps que va demanar perdo, durant l'administracio Reagan, pero aquest Abe, es un bocamoll de "cuidado".
Precisament voia publicar un post sobre aquest tema. Estic reunint dades.

tobuushi ha dit...

doncs prepara pasta perque dels 25.000 no baixen.