divendres, de juliol 07, 2006

Micaco connection 2

Ahir us vaig parlar d'un company blocaire de Badalona, avui m'ha fet un regal.
A publicat en el seu blog unes fotografies de la nostra ciutat, en elles apareixen una botiga de xocolata mítica Ca l'Almera, situada al carrer de mar, que baixa desde l'Ajuntament fins la Rambla, un passeig de mar plè de palmeres, un lloc que els badalonins estimem moltíssim.
A la Rambla em après a anar en bicicleta, em passejat amb la primera xicota, em ballat fins la matinada a Titus. Asseguts a les terraces de les granges em fet el "vermut" amb sifó, i patates "Corominas" mentres veiem com tot Badalona es passejava dabant nostre, per mirar i ser vist, com si es tractés d'una desfilada.

Però tornem a l'Almera, dins d'aquesta botiga d'estètica noucentista, et sens trasportat en un altre món, el món dels sentits, una barreja de cafè acabat de moldre, codonyat ( de tres colors ) i xocolata de primera qualitat. Tot plegat et penetra en les narius en tanta intensitat que es grava en la memòria per sempre.

La foto del cafè, del carrer sant Francesc, te un altra lectura per a mi, hi apareix la "clínica del Carme", on va morir la meva àvia.

Tot plegat records i memòries que he desat en un calaix i que avui gràcies a l'amabilitat d'un company he recuperat.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Els mateixos indrets, però amb diferents històries.

Al meu cas, a anar a bicicleta vaig aprendre al costat de casa, però és ara quan vaig més pel costat de la Rambla amb bici per anar cap a la platja, de ballar al Titus res de res (no hem deixàven entrar ;)) però vaig anar molt a jugar a volley a la Creu Roja, on hi havia un dels pocs pals per posar una xarxa (o una corda al meu cas), les patates Coromines que no faltin, però al meu cas amb una cervesseta (Coronita darrerament) i respecte la Clínica del Carme, doncs que dir-te!! Allà uns se'n anaven i uns altres venien..., jo vaig néixer allà (com mitja Badalona a la meva època).

Salutacions company, segueixo treballant en captar l'olor de Ca l'Almera... encara que com passo compro un gelat a Torroneria Soler doncs a vegades no m'hi poso gaire !!